Sunday, May 31, 2020

არქეოლოგია

არქეოლოგია შეისწავლის კაცობრიობის ისტორიულ წარსულსნივთიერი კულტურის ძეგლებისარტეფაქტების არქიტექტურული ძეგლების და ბიოფაქტების მიხედვით.
    ნივთიერი ძეგლების მოსაპოვებლად ტარდება არქეოლოგიური გათხრებირომელსაც წინ უძღვის არქეოლოგიური დაზვერვა.
      არქეოლოგიური ძეგლები მრავალფეროვანიათითოეული მათგანის გათხრას თავისი სპეციფიკა აქვს.
ფიქსაციის გასაადვილებლად თხრილს კვადრატებად ყოფენთხრიან ხელით,სხვადასხვა ხელსაწყოთი , გამოიყენება ბარი,წერაქვი,დანა,ლანცეტი,ფუნჯი.
მექანიზმების გამოყენება დასაშვებია მხოლოდ გათხრილი და გადარჩეული მიწის გასატანადგანსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება გათხრის პროცესის ყველა საფეხურის დაწვრილებით აღწერასთხრილის გეგმაზე აღინიშნება აღმოჩენილი ნივთები და ნაგებობანიგეგმის გარდააუცილებელია თხრილის ვერტიკალური ჭრილის ნახაზებიფოტოსურათები,რომელზეც აისახება კულტურული ფენების თანმიმდევრობამათზე დაკვირვება საშუალებას იძლევა დადგინდეს ქრონოლიგიახშირად საჭირო ხდება სინჯების აღება სხვადასხვა ანალიზებისთვის.

გიორგი მარკოზაშვილი
...
ჩვენ არქეოლოგიის შესწავლა მე-5 მე-6 კლასში დავიწყეთარქეოლოგია შეისწავლის კაცობრიობის ისტორიულ წარსულს . ნივთიერი ძეგლების და ბიოფაქტების მიხედვითნივთიერი ძეგლების მოსაპოვებლად ტარდება არქეოლოგიური გათხრები, რომელსაც წინ უძღვის არქეოლოგიური დაზვერვაარქეოლოგიური გათხრები სამეცნიერო საქმიანობაა,  სამარხებში აღმოჩენილი საშუალებით ჩვენს წარსულზე ვიღებთ ინფორმაციაროგორ მიმდინარეობს არქეოლოგიური გათხრების პროცესი ამის აღსაწერად გამოვიყენებთ საკუთარ გამოცდილებას რომელიც თბილისში ეთნოგრაფიულ მუზეუმში მივიღეთეთნოგრაფიულ მუზეუმში სტუმრობისას მე და ჩემმა კლასელებმა თვითონ ჩავატარეთ არქეოლოგიური გათხრები ყველა წესის დაცვითახლა კი მოგიყვებით რა გავაკეთეთ თითოეულმა ჩვენგანმა.  პირველ რიგში დოკუმენტს ვაწერთ ჩვენს სახელს და გვარს . შემდეგ მიწას ვყოფთ ოთხ ნაწილად და ვიწყებთ თხრასჯერ ამოვთხარეთ პირველი ნაწილი და ვიპოვე ცხოველის ძვალიგავასუფთავე მიწისგან და ჩავდე სპეციალურ ცელოფანში თავისი ნომრით . შემდეგ ავღნიშნე შესაფერის გრაფაში შესაფერისი ფიგურით.
 აღსანიშნავიარომ ის ნივთები რომლებიც ჩვენ ვიპოვეთნამდვილად არქეოლოგიური გათხრების შედეგად ნაპოვნი არტეფაქტებიაუბრალოდაღმოჩენისთანავე  ვერ მიანიჭეს ნომერი და სახელი და ექსპონატის ფუნქცია დაკარგაახლა მხოლოდ იმიტირებული არქელოგიისთვის თუ გამოდგება

მარიამ ბრეგვაძე
 ...
მე და ჩემმა თანაკლასელებმა თვითონ ჩავატარეთ არქეოლოგიური გათხრებიყველა წესის დაცვით მე 15 ექსპონანტი აღმოვაჩინე,  ჩემმა კლასელებმაც ზოგმა მეტიც დაა ნაკლებიცმოგიყვებით რა გავაკეთე მეგავყავი მიწა 4 ნაწილად ჯერ ამოვთხარე პირველი ნაწილი და ვიპოვე ადამიანის კბილები შემდეგ აღვნიშნე ფურცელზე რომელ ნაწილშიც ვიპოვეშემდეგ მეორე ნაწილზე გადავედი და ვიპოვე წაწვეტებილი ქვამესამე ნაწილში კი ვიპოვე თიხის ჭურჭელიმეოთხეში კი ისევ წაწვეტებული ქვაყველა ექსპონანტს საკუთარი ნომერი მივანიჭე და  თვალსაჩინოდ გამოვფინე.

ბარბარე ნადიბაიძე
...
მე მოგიყვებით ჩემს შთაბეჭდილებებზე იმიტირებული არქეოლოგიის შესახებმაშ ასე დავიწყოთ შორიდანარქეოლოგმა დაგვიძახა ერთად შეგვკრიბა და მოკლედ გვესაუბრა არქეოლოგიაზეარქეოლოგიურ გათხრებზერომლებიც დღესაც ტარდება და მიმდინარეობსგათხრების მნიშვნელობაზეთუ როგორ უნდა მოიპოვოს არქეოლოგმა ნივთირომ მან თავისი მნიშვნელობა შეინარჩუნოს და . შემდეგ დავიწყეთ იმიტირებული არქეოლოგიური გათხრაროდესაც ძვლის და ქვის არტეფქტები ვიპოვემე მივხვდირომ ეს ნივთები ქვის ხანის დროინდელი იყორადგან იმ პერიოდში ქვის იარაღებს იყენებდნენ ძვალი კიცხოველის იყო.  ასევევიპოვე თიხის ნამტვრევებირითაც მივხვდი რომ ადრე ადამიანს თიხის ნივთების გაკეთებაც შეეძლოსაბოლოოდ 14 ნივთი ვიპოვე მე ამ ექსკურსიით ბევრი რამ ვისწავლე არქეოლოგიაზე და ძალიან ნასიამოვნები დავრჩი.

ნიკა მღებრიშვილი
...
საბავშვო არქეოლოგიურ გათხრებზე  სიტუაცია ისეთი სახალისო და საინტერესო აღმოჩნდარომ თავი ნამდვილ არქეოლოგად ვიგრძენიმეც ერთ-ერთი კვადრატი ავირჩიე , ვიპოვე წაწვეტებული ქვებითიხის ნამტვრევებიძვლებიცშემდეგ ეს ყველაფერი საგულდაგულოდ გამოვფინეჯამში ვიპოვე 22 ნივთიძვლების მეშვეობით ვიგებთ თუ როგორი არსებები ცხოვრობდნენ იმ დროსთიხის ნამტვრევებით ვიგებთ თუ რა საყოფაცხოვრებო ნივთებს იყენებდნენ ძველად ხოლო წაწვეტებული ქვის მეშვეობით ვიგებთთუ რითი ნადირობდნენ.   
არქეოლოგიური მასალა განსაკუთრებით ფასეულიათუ რომელიმე ეპოქის შესახებ სხვა ცნობები არ გვაქვს და მხოლოდ ნივთებით  ვიგებთ ისტორიას.            
                                                                      
მარიამ ჭიღლაძე

მე-6 კლასის მოსწავლეები
სსიპ გორის N11 საჯარო სკოლა






No comments:

Post a Comment